|
PRODUSE
Banner exchange
|
|
|
Transport feroviar - Siguranta electrica pentru material rulant si sisteme de semnalizare
|
Operatorii feroviari se confrunta in activitatea zilnica cu sarcini logistice extrem de solicitante.
Aceste sarcini includ monitorizarea liniilor de mare viteza, structura pistei sau diverse sisteme de
alimentare cu energie electrica, transportul marfurilor periculoase. Dar, în ciuda tuturor acestor presiuni
un singur lucru are prioritate absoluta: siguranta pasagerilor.
Garantarea sigurantei electrice este un element cheie în asigurarea faptului ca operatiunile se pot desfasura fara probleme.
Acest lucru se aplica la cutiile si sistemele de semnalizare, atelierele de lucru, tuneluri, poduri si materialul
rulant adica locomotive si vagoane.
Bender ofera solutii de monitorizare a sistemelor feroviare si a echipamentelor electrice, asigurându-se
astfel ca informatiile necesare sunt disponibile în avans, înainte de producerea unor defecte critice de
functionare.
|
|
|
Subdomenii feroviare în care pot fi utilizate Solutii Bender :
- Material rulant
- Locomotive
- Vagoane de călători
- Vagoane frigorifice
- Semnalizare / Infrastructură
- Sisteme de semnalizare feroviară si comutatoare
- Puncte de schimbare directie (macazuri)
- Puncte de încălzire
- Treceri de cale ferată / Instalatii de sigurantă
- Sistemul automat de control al trenului (LZB)
- Sistemul european de control al trenurilor (ETCS)
- Iluminatul de urgentă si de sigurantă in gările de pasageri
- Depanarea retelelor de cabluri
-
Clădiri
|
Standarde :
EN 61557-8
Electrical safety in low voltage distribution systems up to 1 000 v a.c. and 1 500 v d.c. - Equipment for testing, measuring or monitoring of protective measures - Part 8: Insulation monitoring devices for IT systems.
EN 61557-9
Electrical safety in low voltage distribution systems up to 1000 V a.c. and 1500 V d.c. - Equipment for testing, measuring or monitoring of protective measures - Part 9: Equipment for insulation fault location in IT systems
DIN EN 50155
Railway applications - Electronic equipment used on rolling stock
DIN EN 50121-3-2
Railway applications - Electromagnetic compatibility - Part 3-2: Rolling stock - Apparatus
DIN EN 1838
Lighting applications - Emergency lighting
Ril 813.05
Richtlinie DB - Beleuchtung, Starkstromanlagen und Brandschutz
Ril 954.9103
Richtlinie DB - Gleisfeldbeleuchtung
|
EXEMPLE de aplicatii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Materialul rulant, respectiv locomotivele si vagoanele au nevoie de energie electrica.
Puterea pentru locomotiva este produsa folosind un generator diesel de la bord sau alimentarea se face de la o linie aeriana sau o sina electrica.
Aceste motoare de la bordul locomotivelor sunt în mod normal sisteme cu nulul izolat (sisteme IT) si, prin urmare, trebuie sa fie supravegheate cu ajutorul unui dispozitiv special de monitorizare a izolatiei.
BENDER a dezvoltat dispozitive de monitorizare a rezistentei de izolatie special concepute pentru aplicatii feroviare (varianta RW) pentru a îndeplini cerintele specifice în ceea ce priveste rezistenta crescuta la soc, vibratii si temperatura.
2. Vagoanele din trenurile de calatori, precum si vagoanele frigorifice pentru transportul de marfuri, au nevoie de surse de alimentare separate care sunt alimentate de la locomotiva.
Folosind dispozitive speciale de monitorizare a izolatiei, Bender poate detecta defectiunile foarte devreme si le poate identifica rapid folosind dispozitive de localizare a defectelor de izolatie în conformitate cu EN 61557-9.
Acest lucru minimizeaza în mod clar riscul potential pentru pasageri, echipaj si echipament.
3. Sistemele de semnalizare feroviara si comutatoare montate pe stâlp sunt cruciale pentru functionarea sigura si fara probleme a întregului sistem feroviar.
Conducatorul de tren se bazeaza pe semnalele de functionare si de avertizare.
BENDER poate detecta defectiunile de cablare rapid si rentabil, în timpul functionarii, utilizând un dispozitiv de monitorizare a izolatiei ISOMETER® si le poate localiza automat prin intermediul sistemelor de localizare a defectelor de izolatie.
Perioadele de nefunctionare sunt minimizate si intretinerea poate fi planificata sin timp.
4. Sistemul automat de control al trenului (LZB) si Sistemul European de control al trenurilor (ETCS) este un sistem feroviar care transfera parametrii de conducere sau comenzile de conducere catre mecanicul de tren, in baza carora trebuie sa conduca.
De asemenea, permite monitorizarea comportamentului de conducere al trenurilor, mai ales la viteza maxima.
Daca este necesar, intervine în controlerul vehiculului pentru a initia frânarea si pentru a evita viteza excesiva.
Sistemul de control automat al trenurilor poate fi utilizat si pentru controlul complet automatizat al proceselor de conducere si frânare ale trenurilor.
Exista transfer inductiv de date între vehicul si traseul de calatorie prin intermediul unei perechi de cabluri asezate între linii (cunoscute sub numele de conductori de linie).
Puterea pentru fiecare sectiune este furnizata printr-un sistem de 750V AC cu neutrul izolat care este monitorizat cu dispozitive ISOMETER® speciale.
Alimentarea cu energie electrica a ETCS de-a lungul cailor este, de asemenea, configurata ca un sistem fara impamantare (sistem IT) si necesita monitorizare continua a izolatiei.
|
|
5. Punctele de schimbare a directiei (macazuri) sunt controlate din cutia de semnalizare, în mod automat, electric sau electronic.
Daca apare o defectiune de izolatie în legatura dintre cutia de semnalizare si aceste puncte, aceasta poate fi detectata si raportata foarte devreme cu ajutorul unui dispozitiv ISOMETER®.
Astfel, timpii de oprire pot fi minimizati si starea izolatiei poate fi monitorizata continuu.
6. Gara în sine este sau va deveni o cladire cu o varietate de utilizari. Nu este doar locul în care trenul este încarcat si descarcat, ci gazduieste si un centru de servicii considerabil, inclusiv supermarketuri, restaurante si multe alte magazine.
Toate acestea sunt alimentate central de la tabloul principal de distributie si ar trebui sa continue sa functioneze, de asemenea, daca exista o defectiune electrica într-o mica parte a sistemului.
De asemenea un depou de service pentru repararea si întretinerea vehiculelor feroviare necesita si deserveste toate transmisiile curente pentru locomotive si vagoane, precum si echipamente externe de ridicare si transport.
Acesta trebuie sa functioneze în continuu atunci când exista o defectiune electrica.
Aceste lucruri pot fi realizate perfect folosind un sistem de masurare a curentului rezidual LINETRAXX® RCMS.
Aceasta înseamna ca defectiunile sunt detectate cu mult înainte ca un întrerupator normal de curent de defect sa se declanseze.
Aceasta creste disponibilitatea sistemului în ansamblu si, astfel, îmbunatateste semnificativ satisfactia atât a chiriasilor, cât si a pasagerilor.
De asemenea, dispozitivele LINETRAXX® RCMS îmbunatatesc si simplifica întretinerea si depanarea.
7. Sursele de alimentare deconectate sunt monitorizate prin intermediul dispozitivelor de monitorizare a izolatiei pentru a verifica starea izolatiei.
Circuitele de iesire defecte ale sursei de alimentare pot fi identificate folosind sisteme de localizare a defectelor de izolatie.
8. Tuneluri si poduri - Alimentare sigura chiar si în caz de dezastre sau catastrofe
Caile ferate din zonele muntoase traverseaza o serie de tuneluri si poduri.
Operatorii rutelor trebuie sa fie pregatiti pentru un accident de tren într-un tunel.
Un timp pretios este adesea pierdut înainte ca trenurile de salvare sa ajunga la locul accidentului.
Prin urmare, noi tronsoane sunt dotate cu statii de pompieri si servicii tehnice de urgenta de-a lungul traseului pentru asistenta în caz de dezastre.
Pentru a îmbunatati sistemul de salvare, în tuneluri sunt instalate hidranti si tablouri electrice.
Acest lucru ofera serviciilor de urgenta acces rapid la cantitati suficiente de apa si energie electrica.
Sursa de alimentare este conceputa în esenta ca un sistem cu neutrul izolat (sistem IT).
|
|
Descarca document : Electrical safety in railway technology
|
|
|